۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

واکنش شتابزده امیرفرشاد ابراهیمی به خبر جعل کارت های خبرنگاری

واکنش شتابزده امیرفرشاد ابراهیمی به خبر جعل کارت های خبرنگاری
در واکنش به انتشار مطلبی در سایت پژواک ایران مبنی بر صدور کارتهای خبرنگاری جعلی و ادعای اخذ ویزا برای تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی پناهنده در ترکیه، امیرفرشاد ابراهیمی در وبلاگ سرتاسر دروغ و اتهام افکنی خود مقاله ای را منتشر نمود. وی بجای پاسخگویی و پرداختن به شائبه جعل و مدرک سازی خود و همکارش خانم مونا معصوم زاده بنیانگذار سازمان به اصطلاح خیریه دستهای یاری رسان شروع به داستان سرایی برعلیه برخی از مالباختگان و قربانیان زده و آنها را به عنوان عامل و نفوذی وزارت اطلاعات رژیم که از سفارت اسرائیل پول می گرفته اند معرفی کرد! وی در مقاله خود توضیح نمی دهد که اگر احمد هاشمی، مترجم احمدی نژاد و کارمند وزارت خارجه، فرد اطلاعاتی و نفوذی است چگونه می توانسته با سفارت اسرائیل (کشوری که ایران رویای نابودی آن را دارد) ارتباط و از آنها پول گرفته باشد.
ebrahimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
چند نکته در مورد ادعاهای امیرفرشاد ابراهیمی:
آقای ابراهیمی هیچ توضیحی در مورد خبرگزاری من درآوردی خود بنام خبرگزاری گفتنی ها (گونا) نداده است (تصویر فوق). این چه خبرگزاری است که فاقد وبسایت، آدرس ثابت، شماره تلفن و هر گونه مشخصات اولیه و لازم دیگر است؟ آیا به صرف اینکه فردی – که دارای عضویت در گروهک تروریستی سپاه قدس می باشد – یک وبلاگ راه اندازی می کند می تواند ادعا کند یک آژانس خبری و خبرگزاری تاسیس نموده است؟ در این صورت هر فردی می تواند در خانه نشسته و با استفاده از رایانه خانگی خود، دهها و بلکه صدها خبرگزاری تاسیس نموده و به انتشار جعلیات بپردازد.
آقای ابراهیمی در حالیکه از احمد هاشمی اخاذی نموده تا ویزای امریکا یا اروپا را برای او بگیرد در اینجا مدعی می شود احمد هاشمی از او درخواست کمک مالی نموده است!
برخلاف ادعای ابراهیمی، احمد هاشمی در وبلاگش خود را نه به عنوان مدیر ارشد بلکه به عنوان کارمند وزارت خارجه و مترجم روسای قوا و مدیران ارشد نظام معرفی کرده است.
آقای ابراهیمی بجای اطلاعاتی و مزدور خواندن قربانیانی که از آنها اخاذی کرده است باید توضیح دهد به چه مناسبتی از پناهندگان پول گرفته و برایشان کارت خبرنگاری جعلی صادر کرده است.
امیرفرشاد ابراهیمی در مقاله خود توضیح نداده است که چرا عبدالکریم رستمی را تهدید کرده تا در صورتیکه قضیه اخاذی 3000 یورویی امیرفرشاد ابراهیمی را افشا کند او را از هندوستان دیپورت خواهد کرد. آقای ابراهیمی پس از اخذ پول هیچ اقدامی برای صدور مدارک مسافرتی برای آقای رستمی که ویزای اقامتش در هندوستان منقضی شده به عمل نیاورده است. ابراهیمی توضیح نداده که چرا 1200 یورو از خانم ناهید فرهاد گرفته ولی برای وی کارت خبرنگاری معتبر صادر ننموده است. وی همچنین در مورد اخاذی 900 یورویی از آقای فرشاد محمدی برای صدور کارت خبرنگاری تقلبی توضیحی نداده است.
سایت انجمن فتوژورنالیسم آلمان برای حق عضویت و هزینه صدور کارت خبرنگاری دویچه فتوژورنالیسم – که آقای ابراهیمی دست به جعل آنها می زند- جمعا 63 یورو درخواست می کند پس، با فرض صحت ادعاهای این شیاد بین المللی مبنی بر معتبر بودن کارتهای صادر شده، چطور می شود که وی برای صدور کارتهای خبرنگاری مبلغ 1000 الی 3000 یورو مطالبه می کند؟
آقای ابراهیمی به بهانه صدور کارت خبرنگاری و اخذ ویزا، از قربانیان خود می خواهد کارتها و مدارک شناسایی متعددی برایش بفرستند تا از آن ودارک در موقع مناسب برای گرفتن حق السکوت و ساکت کردن قربانیان استفاده نماید. همانطور که مشاهده می شود وقتی امیرفرشاد ابراهیمی نتوانست به اخاذی های خود از احمد هاشمی ادامه دهد با مدارکی که از این کارمند وزارت خارجه داشت بر علیه او پرونده سازی کرد.
ahmad hashemi 1
بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران ایرانی به علت عدم ثبات شغلی حرفه روزنامه نگاری و توقیف شدن مطبوعات از امنیت شغلی برخوردار نبوده و در مراکز مختلف تهیه خبر از جمله باشگاه خبرنگاران جوان مشغول به کار می شوند. ابراهیمی کارکنان این مرکز را به سپاه ربط داده است. اگر قرار باشد با این چنین منطقی پیش برویم همه افراد وابسته به سپاه هستند بعلت اینکه بخش خصوصی واقعی در ایران وجود ندارد و در نگاه کلان، کل کشور در کنترل و مدیریت سپاه و بسیج است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر